ТОП-5 трендів на ринку торговельної нерухомості 2021 року 0 30

Архітектура ТРЦ після пандемії:
5 трендів 2021 року

Експерти підвели підсумки незвичайного для планети року, спрогнозували актуальні тенденції в архітектурі, планувальних рішеннях, концептуальних напрацюваннях, дизайні торгових центрів для відповідності трансформованим споживчим запитам в найближчій перспективі.

1. Безпека

Особливої важливості набуває безпека відвідувачів. «Нові планувальні рішення будуть спрямовані на розподіл потоків і уникнення скупчення людей. Практично в кожному ТРЦ вже сьогодні спостерігається поділ руху вхід та вихід», — коментує провідний архітектор відомої девелоперської компанії.

2. Взаємопроникнення e-commerce і фізичних магазинів

За підсумками 2020 року, лояльність до покупок онлайн зросла на 25%, в e-commerce залучаються нові вікові категорії споживачів. Online-рітейлери виходять в offline (Rozetka, Citrus, Make Up), діджіталізація, емоції і враження доповнюють фізичні магазини (зони віртуальної реальності, доповнена реальність, оплата посмішкою), просування в соціальних мережах (багатоканальність, колаборації з блогерами). «ТРЦ стають більш гнучкими і адаптуються до можливостей онлайн-формату. Відкриваються зони «click and collect» (можливість замовити потрібний товар на сайті рітейлера, а забрати в найближчому фізичному магазині), поступово впроваджується штучний інтелект, персоналізація, біометрична таргетована реклама, еволюціонують канали донесення інформації і нетрадиційні способи подачі контенту для поколінь «Y» і «Z», розвиваються нові сервіси — доставка товарів, примірка на дому, централізоване повернення покупок» — коментує архітектор Кристина.

Головні тренди міжнародної логістики у 2021-му

3. Нові концепти, багатофункціональність 

Вимоги по соціальному дистанціюванню значно впливають на роботу закладів громадського харчування, фітнес-центрів, кінотеатрів, ДРЦ. Одними з перших відреагували кафе і ресторани — розвивається власна служба доставки, більш просторі приміщення кухонь, переважно наявність окремого входу. Змінюються і класичні фуд-корти, а на їх місці все частіше зустрічається більш новий формат — фуд-холи. По суті, це величезний ресторан з великим вибором страв тематичних кухонь (європейська, українська, грузинська, італійська, в’єтнамська, китайська, винні бари, морепродукти, бургери). У просторих приміщеннях з суміщеними міні-ресторанами, відсутні скупчення людей в чергах, потоки і відвідувачі розділені стилістичними перегородками.

Посилюється тренд «живи-працюй-відпочивай», наближення робочих місць до масивів проживання. У торгових центрах з’являються зони коворкінг, бізнес-центрів, мультимедійних бібліотек, поліклінік, стоматологічних клінік, освітніх закладів, адміністративних послуг і документ-сервісів, спортивних клубів, фотостудій. Комерційна нерухомість набуває безліч функцій, комбінуючи їх в форматі mixed-use.

4. Реорганізація громадських просторів

Концептуальні торгові центри вже давно перестали бути просто скупченням магазинів і перетворилися на місце проведення дозвілля і відпочинку. Оскільки проведення масових заходів всередині будівлі стає скрутним, а часом навіть неможливим, то більшість з масових активностей переміщаються на прилеглі території під відкритим небом, стають своєрідними магнітами тяжіння для відвідувачів.

«В майбутньому посилиться опрацювання та створення громадських просторів і зон відпочинку на свіжому повітрі з організацією зручної пішохідної інфраструктури (простір без авто, тротуари, перехідні переходи, навігація)» — коментує архітектор Єлизавета.

Ринок ТРЦ, підсумки карантинного 2020: відкладені відкриття і падіння орендної ставки

5. Реконцепція

Для багатьох об’єктів карантин став важливим індикатором необхідності зміни всієї концепції. Ключовим акцентом реновації є розширення та наповнення різними форматами зон громадського харчування та розваг, в окремих об’єктах проводиться масштабна ротація орендарів. «Зараз мало просто переглянути планувальні рішення і тенант-мікс — необхідно розробити абсолютно нову концепцію, щоб залучити цільову аудиторію і створити постійні потоки відвідувачів. Тоді вчорашнє падіння трафіку обернеться його зростанням і позитивно вплине на інші показники», — коментує архітектор Дмитро.

COVID-19: карантин плануємо продовжити ще на 2 місяці — Мокан 

Цікаво про будівництво: що таке «друге світло» і як можна використати дахові вікна  
Источник: utgcompany

Предыдущая статьяСледующая статья

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *