Українські вулиці розділять між різними типами транспорту 0 47

Поділ вулиць

Для правильної та ефективної організації роботи транспорту, а також безпечних та сприятливих умов для пішоходів в Україні буде запроваджена класифікація вулиць за функціональним призначенням, тобто, в залежності від того, на кого вони розраховані: на пішоходів, велосипедистів, громадський транспорт, автомобілі або суміжний рух.

Відповідна норма наразі вноситься у проект нових змін до ДБН “Вулиці і дороги населених пунктів”, які розробляє ДП “ДерждорНДІ”.

“Продовжуємо впроваджувати зарубіжну практику організації безпечного та комфортного простору для людей. Ідея, яка була запропонована, і ми зараз її враховуємо у проекті нових змін у ДБН — запровадження класифікації вулиць за їх функціональним призначенням. Сьогодні в чинних будівельних нормах в Україні діє лише класифікація вулиць і доріг в залежності від групи населених пунктів: загальноміські, районні, житлові тощо. Ми хочемо впровадити класифікацію ще і за функціями, тобто, для кого призначаються ці дороги: для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, автомобілів або суміжного руху всіх. Зараз великі українські міста буквально поглинені транспортними проблемами — постійні затори, нестача паркомісць, загазованість і збої у роботі громадського транспорту. Це треба змінювати. І впровадження даної класифікації, у тому числі, може частково вирішити ці питання шляхом правильної організації руху в містах”, — написав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

Він пояснив, що сьогодні за таким принципом організовані вулиці у багатьох містах Європи. Саме тому вони є комфортними та зручними для проживання і пересування людей.

“І пішоходи, і велосипедисти, і водії відчувають себе рівними учасниками дорожнього руху. Їх права не обмежуються, а навпаки — для їх безпечного і комфортного пересування створені всі необхідні умови. І ми маємо також впроваджувати цей позитивний досвід і взагалі змінювати підхід до організації як пішохідної, так і транспортної інфраструктури в містах”, — наголосив Парцхаладзе.

Відтак, у новому проекті змін у ДБН вже запропоновано ввести такі категорії вулиць (доріг):

1 — пішохідна доріжка — з рухом виключно пішоходів та можливий суміжний рух велосипедистів. Основне призначення — безпечний рух пішоходів.

2 — велосипедна доріжка — з рухом лише велосипедистів. Також допускається епізодичний рух пішоходів за відсутності тротуару або пішохідної доріжки. Основне призначення — окремий рух лише велосипедного транспорту.

3 — магістральна вулиця загальноміського значення — регульований рух з широкими тротуарами, регульованими наземними пішохідними переходами, обов’язковими велодоріжками/велосмугами. На цих вулицях наявний рух громадського транспорту та допускаються стоянки поза межами основної проїзної частини або в спеціально відведених для цього місцях. Основне призначення — транспортний зв’язок між житловими, промислово-складськими районами, загальноміським та районними громадськими центрами, а також з іншими магістральними вулицями, міськими і зовнішніми автодорогами.

Цей список наразі доопрацьовується, крім цього, відповідно до категорій вулиць за функціональним призначенням будуть встановлюватися вимоги та рекомендації до ширини кожної з цих функціональних зон.

Previous ArticleNext Article